Home ΟΡΘΟΔΟΞΙΑ ARXEIO ΥΠΕΡ ΤΟΥ ΠΑΛΑΙΟΥ ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΟΥ ΚΑΙ ΕΝΑΝΤΙΟΝ ΤΟΥ ΝΕΟΥ ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΟΥ ή ΠΑΠΙΚΟΥ ΚΑΛΕΝΔΑΡΙΟΥ

ARXEIO ΥΠΕΡ ΤΟΥ ΠΑΛΑΙΟΥ ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΟΥ ΚΑΙ ΕΝΑΝΤΙΟΝ ΤΟΥ ΝΕΟΥ ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΟΥ ή ΠΑΠΙΚΟΥ ΚΑΛΕΝΔΑΡΙΟΥ

by _
0 comment 375 views

Φίλοι Ιεράς Μονής Παναγουλάκη – Καλαμάτα

3 Νοεμβρίου 2018

ΑΡΧΕΙΟ Νο3 ΥΠΕΡ ΤΟΥ ΠΑΛΑΙΟΥ ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΟΥ ΚΑΙ ΕΝΑΝΤΙΟΝ ΤΟΥ ΝΕΟΥ ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΟΥ ή ΠΑΠΙΚΟΥ ΚΑΛΕΝΔΑΡΙΟΥ

****************************************************

Παρατίθεται αρχικά σημείωση δική μας και στο τέλος του άρθρου το λινκ του αρχείου-ντοκουμέντου: 

Ο Χριστός μας αναστήθηκε μετά το Εβραϊκό Πάσχα. Συνεπώς έπρεπε το Χριστιανικό Πάσχα να μην γίνεται την ίδια μέρα με το Εβραϊκό Πάσχα και ούτε πριν το Εβραϊκό Πάσχα. Έπρεπε να είναι σαφής η διαφορά και η απόσταση μεταξύ των σταυρωτών του Χριστού και των Μαθητών του Χριστού!

****************************************************

Η λύση δόθηκε επίσημα στην Α’ Οικουμενική Σύνοδο με την υιοθέτηση του παλαιού ημερολογίου (Ιουλιανού). Βεβαίως, δεν δόθηκε μόνο η λύση σε αυτό το ζήτημα του Πασχαλίου, αλλά δόθηκε λύση και για τις σταθερές εορτές. Δηλαδή πλέον, από τότε και έπειτα, θα μπορούσαν όλοι οι Χριστιανοί παγκοσμίως να εορτάζουν την ίδια ημέρα και τα Χριστούγεννα (σταθερή εορτή) και το Πάσχα (κινητή εορτή).

Αυτό είναι πάρα πολύ σημαντικό, διότι με ένα κοινό ημερολόγιο για όλους, φανερώνεται η ενότητα των Χριστιανών και η τάξη της Εκκλησίας.

Ποιος δεν θέλει να έχει τάξη στο σπίτι του;



Πόσο λοιπόν είναι σημαντική η τάξη στην Εκκλησία που έχει κεφαλή τον Κύριο Ιησού Χριστό;

****************************************************

Ο Πάπας όμως πριν 500 περίπου χρόνια άλλαξε το ημερολόγιο αφαιρώντας 10 ημέρες (τότε η διαφορά ήταν στις 10 μέρες, τώρα είναι στις 13) επιθυμώντας το ακριβέστερο αστρονομικά νέο ημερολόγιο, αλλά καταπάτησε έτσι τον κανόνα της Α’ Οικουμενικής Συνόδου με αποτέλεσμα να συμβαίνει να πέφτει το Πάσχα των Παπικών πριν ή μαζί με το Εβραϊκό Πάσχα.

Αφαιρώντας 10 μέρες, από τις 4 Οκτώβρη βρέθηκε στις 14 Οκτώβρη, αλλά επειδή η νέα αυτή διαφοροποίηση του με τα άλλα έθνη, τα Προτεσταντικά και τα Ορθόδοξα, θα δυσχέραινε το προσηλυτιστικό του έργο, ξεκίνησε να προσπαθεί να το περάσει και σε αυτά τα έθνη.

****************************************************

Η Ορθόδοξη Εκκλησία το απέρριψε και δια αναθεματισμού το νέο ημερολόγιο από το 1583. Από το 1583 και για 350 περίπου χρόνια το απέρριπτε όλη η Ελλάδα μας, μέχρι που δυστυχώς, το 1924, η τότε ιεραρχία το δέχθηκε το νέο ημερολόγιο αλλά με μια διαφοροποίηση: φοβούμενη μην καταπατήσει και αυτή σαν τους παπικούς τον Κανόνα της Α’ Οικουμενικής Συνόδου και εορτάζει το Πάσχα πριν ή την ίδια μέρα με τους Εβραίους, κράτησε το Πασχάλιο σχεδόν με το παλαιό, και άλλαξε όλες τις σταθερές εορτές βάσει του νέου. Το αποτέλεσμα ήταν από τη μια να κάνει Πάσχα την ίδια μέρα με τους Ορθοδόξους που ακολουθούν το παλαιό ημερολόγιο και από την άλλη να κάνει Χριστούγεννα μαζί με τους Παπικούς.



****************************************************

Δυστυχώς η τότε ιεραρχία αγνόησε την παράδοση και την τάξη που υπήρχε τόσες εκατοντάδες χρόνια όπου όλοι μαζί οι Ορθόδοξοι εόρταζαν με ένα κοινό ημερολόγιο, και τώρα άλλοι νηστεύουν και άλλου τρώνε, άλλοι εορτάζουν Χριστούγεννα και άλλοι τον Άγιο Σπυρίδωνα, άλλοι τον Αρχάγγελο Μιχαήλ και άλλοι τον Άγιο Δημήτριο κτλ…και πρόσβαλλε το δόγμα της ενότητας της Εκκλησίας. 

****************************************************

Οι άγιοι όμως δεν ενδιαφέρονται για την αστρονομική ακρίβεια των ημερολογίων όπως είδαμε σε προηγούμενο αρχείο, αλλά για την ακρίβεια στην εορταστική ενότητα των Χριστιανών την οποία παρείχε τόσες εκατοντάδες χρόνια το παλαιό ημερολόγιο!

Γι’ αυτό και καταδικάστηκε και απορρίφθηκε το νέο ημερολόγιο πολλές φορές μέσα στην ιστορία από την Ορθόδοξη Εκκλησία …Δυστυχώς όμως το 1924 οι περισσότεροι έπεσαν στην παγίδα και δεν άκουσαν τις φωνές των Ορθοδόξων προγόνων τους.

****************************************************

Η 1η καταδίκη του νέου ημερολογίου έγινε το 1583 από την Πανορθόδοξη Σύνοδο που συγκάλεσε ο Πατριάρχης Κωνσταντινουπόλεως Ιερεμία Β’ ο Τρανός. Παραθέτουμε αποσπάσματα από την τότε απόρριψη του νέου ημερολογίου. 

1888_Κανονικαί διατάξεις_Α’ τόμος_Μ.Γεδεών_(σελ..34-38)

****************************************************



Το βιβλίο με το εν λόγω αρχείο βρίσκεται στο Πανεπιστήμιο της Κρήτης και μπορείτε να το κατεβάσετε από αυτό το λινκ:

https://anemi.lib.uoc.gr/…/5/1/4/metadata-441-0000015.tkl    

****************************************************

****************************************************

Για τα προηγούμενες fb  δημοσιεύσεις περί του νέου και παλαιού ημερολογίου επισκεφτείτε τις παρακάτω διευθύνσεις:

Για το αρχείο 2:

https://www.facebook.com/Holy…/posts/2304594133094137…

****************************************************

Για το αρχείο 1:

https://www.facebook.com/Holy…/posts/2266486296904921…

 

 

 

 

 

You may also like

Είμαστε μια ομάδα που αποτελείται απο δημοσιογράφους, ερευνητές, εκφωνητές, οικονομολόγους και όχι μόνο. Αν έχετε τυχόν ερωτήσεις, είμαστε στη διάθεσή σας στο ακόλουθο e-mail.

Contact: [email protected]

@ 2022 – All Right Reserved. Designed and Developed by WebLegends.gr